Co jsou Mansus Midnight Minutes?

Vítej, úmyslný i náhodný čtenáři!

Rád bych Ti ve stručnosti shrnul, co tu budeš v budoucnu nacházet za styl a obor příspěvků, ale pravdou je, že to sám nebudu vědět, dokud se tak nestane. Rád přemýšlím. V tramvaji, ve vaně, v parku, prostě kdykoli a kdekoli mám volnou chvíli. Ani co se témat týče nejsem vybíravý. A tak se stalo, když jsem si takhle jednou přemýšlel, že jsem si položil otázku: "A komu tím prospíváš?"

Ono totiž přemýšlet sám je sice krásné, ale vzhledem k tomu, že dnes už neexistuje člověk, který by sám pohnul světem, je to současně na nic. Tak jsem se rozhodl, že nabídnu svoje výsledky takhle veřejně, někomu k posměchu, někomu k potěšení, někomu třeba k vlastnímu zamyšlení a případné diskuzi. A kdyby nic jiného, tak budu mít prostor, kde si vyčistit hlavu.

Proč zrovna Mansus Midnight Minutes? Krom toho, že mi to zní příjemně, tak to má i praktické opodstatnění.

"Minutes" podle formátu, ve kterém bych rád sepisoval svoje mentální artistiky. Budu se snažit, aby byly jednotlivé kousky dost stručné, aby jejich přečtení netrvalo hodinu, ale současně dost obsáhlé, abych dostatečně postihl podstatu rozebíraného tématu. Takže když se mi podaří vejít se s rozsahem do několika málo minut, budu to považovat za úspěch.

"Midnight" podle chvíle, kdy jsem s celou myšlenkou blogu coby platformy přišel. Jednou jsem takhle nemohl usnout. Bylo chvilku před půlnocí, ráno jsme potřeboval brzo vstát, ale mozek se rozhodl, že to nepůjde, že nejdřív potřebuje pořádně prohnat neurony. Tak jsem je provětral a výsledkem byla prvotní koncepce tohoto projektu.

"Mansus" je složitější na vysvětlení. Na svých mentálních poutích se často potkávám i s myšlenkami a tématy, které nejsem schopný pořádně uchopit pomocí běžných analýz a termínů. Mansus je svatyně určená pro takové případy. Je to místo, kde se nad rovinou obecného myšlení tyčí vertikála plná symbolismu a spirituality, dalších nástrojů ke zkoumání principů a zákonitostí.

Pokud jsem Tě ještě nestihl odradit, tak jsem rád a těšm se na naše společné toulky po stezkách poznání a pochopení.

J.E.K.


Komentáře

  1. Jediný problém - když o půlnoci, nemůžu si na to dát kafe ;)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky